Znaki

Aard
Znak powoduje wytworzenie energii, która odpycha i powala przeciwnika. 

"Wiedźmin złożył palce w Znak Aard i władował w głowę maksymalną ilość energii, jaką udało mu się zmobilizować. Energia, materializując się w otaczającej głowę poświacie jako oślepiający promień, uderzyła w cel. Huknęło tak, że Geralta zakłuło w uszach, a od wsysanego przez implozję powietrza aż zaszumiały wikliny. "
-Ostatnie życzenie

Aksji
Znak działający podobnie jak czar hipnotyzujący. Wiedźmin może nim uspokoić dzikie zwierzę lub swojego konia i chwilowo wpłynąć na umysł przeciwników. 

"Klacz targnęła łbem, zarżała dziko, zatupała, zatańczyła na ścieżce, wzbijając kurzawę zeschłych liści. Geralt, oplatając szyję konia lewym ramieniem, dłonią prawej ręki, złożywszy palce w Znak Aksji, wodził nad łbem wierzchowca, szepcząc zaklęcie. (...) Czar szybko podziałał, ale szturchnięta piętą klacz ruszyła z ociąganiem, tępo, nienaturalnie, tracąc elastyczny rytm chodu."
-Ostatnie życzenie

Igni
Znak wywołujący małą wiązankę płomieni. 

"- Znak Igni! Przepalaj! Wyczuwasz powróz? Przepalaj, do cholery!
- Na ślepo? - jęknął Geralt. - Poparzę cię, Yen!
- Składaj Znak! Wytrzymam!
Usłuchał, poczuł mrowienie w palcach, złożonych w Znak Igni tuż nad związanymi kostkami czarodziejki. Yennefer odwróciła głowę, wgryzła się w kołnierz kubraczka tłumiąc jęk."
-Miecz przeznaczenia

Quen
Znak tworzący wokół Wiedźmina bariery ochronnej, którą zniszczyć można jedynie bardzo silnym uderzeniem. Chroni przed innymi zaklęciami. 

"Z tłumu poleciał kamień,(...).Wiedźmin wyprostowany, uniósł obie dłonie, wykonał nimi szybki gest. Tłum zaszumiał, kamienie poleciały gęściej, ale Znak odpychał je na boki - mijały cel chroniony niewidzialnym pancerzem."
-Ostatnie życzenie

Yrden
Zabezpiecza przed otwarcie; jest swego rodzaju magiczną pułapką.
Yrden to jedyny znak, którego nie składa się palcami, lecz kreśli na jakiejś powierzchni. 

"Położył się na wznak obok zmumifikowanych zwłok Addy, na płycie od wewnątrz nakreślił Znak Yrden. "
-Ostatnie życzenie

Znak heliotropu 
Bardzo prosty znak, który rzucony w odpowiednim momencie, amortyzuje upadek. 

"Fala dźwięku uderzyła w wiedźmina jak taran, pozbawiając oddechu, miażdżąc żebra, przeszywając uszy i mózg cierniami bólu. Lecąc do tyłu, zdążył jeszcze skrzyżować przeguby obu rąk w Znak Heliotropu. Czar w znacznej mierze zamortyzował impet, z jakim wyrżnął plecami o mur, ale i tak pociemniało mu w oczach, a reszta powietrza wyrwała się z płuc wraz z jękiem."
-Ostatnie życzenie

Znak Somne
Osoba, na którą ten znak został rzucony, zapada w głęboki sen. 

"Geralt złożył palce w Znak i dotknął twarzy czarodzieja. Sorel Degerlund zachłysnął się, opadł na krzesło. Zachrapał. [...] Znak Somne poskutkował, ale nikle i nietrwale, wiedźmin nazbyt był osłabiony działaniem jadu."
-Sezon burz

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Szablon wykonała prudence. z Panda Graphics.